ico cik1hoverCIK Centrum Interwencji Kryzysowych

Środa, 22 listopada 2017 r.
Image is not available

„Niewielka pomoc właściwie ukierunkowana i dostarczona
w odpowiednim momencie
jest bardziej skuteczna niż bardziej wyspecjalizowana pomoc dostępna
w okresie mniejszej emocjonalnej podatności”. A. Rapoport

Interwencja
kryzysowa

Image is not available

Sytuacje
kryzysowe

Interwencje w organizacjach dotyczą
m. in.: mobbingu, wypalenia zawodowego, pracoholizmu, uzależnień, depresji, prób samobójczych, wypadków w pracy, śmierci pracownika, kryzysów życiowych w rodzinie pracownika, zwolnień lub degradacji, chorób, konfliktów w zespole, pomiędzy pracownikami różnych zespołów, menadżerami wszystkich szczebli.

Wiedza

Kryzys jest odczuwaniem wydarzenia bądź sytuacji jako:

  • trudności nie do zniesienia (subiektywne poczucie cierpienia, bólu)
  • stanu wyczerpania wytrzymałości dostępnych zasobów (doświadczanie bezradności, bezbronności)
  • stanu naruszenia i chaosu mechanizmów radzenia sobie z trudnościami


W języku greckim, z którego pochodzi, słowo krisie oznacza decyzję lub punkt zwrotny, podobnie w chińskim, gdzie symbol kryzysu składa się z dwóch ideogramów reprezentujących jednocześnie: zagrożenie i szansę.


Kryzys pojawia się wtedy, kiedy człowiek napotyka przeszkody w realizacji ważnych celów życiowych i nie może ich pokonać dotychczas stosowanymi metodami. Odnosi się on do emocjonalnej reakcji człowieka, ale nie jest stanem patologicznym. Pojawia się wówczas potrzeba odzyskania równowagi oraz przystosowania się do nowych okoliczności, które w danym momencie wydają się nierozwiązywalne. W momencie kryzysu osoba jest podatna na emocjonalne zranienie, załamanie, dezintegrację, ale jednocześnie posiada zwiększoną gotowość do zmiany. Szczególnego znaczenia nabiera  szybkość udzielenia pomocy.


Znamiona kryzysu:

  • pobudzenie i napięcie
  • lęk
  • gniew
  • niepewność
  • zmieszanie
  • poczucie winy, którego efektem może być podejmowanie impulsywnych rozwiązań mających zakończyć stan zamętu i chaosu
  • poczucie zagrożenia 
  • poczucie bezradności, niemocy, rezygnacji


Kryzys może przejawiać się na wielu płaszczyznach życia, a szczególnie: emocjonalnej, biofizjologcznej, poznawczej, behawioralnej. Może utrudniać, a w skrajnej sytuacji uniemożliwiać funkcjonowanie w wielu obszarach: zawodowym, osobistym, towarzyskim, zdrowotnym. Sytuacja kryzysowa z całą pewnością wymaga natychmiastowych rozstrzygnięć i rozwiązań, w tym często specjalistycznej, ukierunkowanej pomocy.

Doradztwo i szkolenia

PROFILAKTYKA

•  Warsztaty dla pracowników i menadżerów
•  Praca indywidualna i zespołowa
•  Edukacja w postaci prezentacji, warsztatów, pogadanek
•  Konsultant w firmie – dzień spotkań z konsultantem dla pracowników

INTERWENCJE KRYZYSOWE
•  Wsparcie konsultacyjne dla menadżerów, pracowników, zespołów
•  Działania interwencyjne w sytuacjach trudnych z zespołami, przełożonymi i pracownikami
•  Praca warsztatowa w procesie interwencji z zespołem w kryzysie
•  Konsultacje przełożonych osób w kryzysie
•  Wsparcie np. w powrocie do pracy po długoterminowej nieobecności spowodowanej chorobą
•  Sesje terapeutyczne indywidualne
•  Telefon zaufania

Nasi klienci

  • Technicolor logo
  • image30
  • RADPOL logo
  • image25
  • image23
  • Billennium
  • image26
  • image28
  • image6
  • image9
  • image2
  • image7
  • image15
  • image14
  • image29
  • image10
  • image8
  • image1
  • image17
  • image11
  • image21
  • image19
  • image16
  • image20
  • image4
  • image27
  • image13
  • image5
  • image12
  • image18
  • image24
  • image31
  • image3
  • image22

Masz pytania? Napisz do nas!

 

Mabor Sp. z o.o.
02-909 Warszawa
ul. Św. Bonifacego 104

 

Centrum Psychologiczno-Medyczne

tel.: 603 116 669, 22 842 25 71
fax.: 22 642 78 50

cpm@mabor.com.pl

 

Centrum Doradztwa i Szkoleń
Centrum Rozwoju Psychoterapeutów
Centrum Interwencji Kryzysowych
Centrum Mediacji Wewnątrzorganizacyjnych

tel.: 721 001 925, 22 642 78 50
fax.: 22 642 78 50

cte@mabor.com.pl