ico cmw1hoverCMW Centrum Mediacji Wewnątrzorganizacyjnych

Poniedziałek, 26 czerwca 2017 r.
Image is not available

Jest narzędziem do rozwiązywania sporów, sytuacji konfliktowych, procedurą ułatwiającą rozmawianie.
Jest prowadzona przez osobę niezaangażowaną w spór - mediatora, który pomaga czynić uzgodnienia, wspiera w określaniu i nazywaniu potrzeb, interesów uczestników.


Mediacja

Image is not available

Restrukturyzacja, fuzje, przejęcia, wszelkie zmiany;
Różnice kulturowe, pokoleniowe;
Podwyżki; Awanse;
Dyskryminacja, mobbing;
Oceny okresowe; KPI;
Zarządzanie; Komunikacja;
Niedookreślone role, zakresy obowiązków;
Struktura organizacyjna;
Roszczenia o wynagrodzenie za pracę w nadgodzinach, premie i inne

Źródła potencjalnych
konfliktów w organizacji

Image is not available

Warsztat narzędzi
komunikacyjnych dla HR.
Warsztat narzędzi komunikacyjnych dla menadżerów.
Warsztat narzędzi komunikacyjnych dla pracowników.


Szkolenia

Mediacje wewnątrz organizacji

Zobacz, jak możemy wesprzeć Ciebie i Twoją firmę

Dlaczego warto sięgnąć po mediacje?

W firmach zdarzają się różnego rodzaju mniejsze lub większe nieporozumienia, które z czasem zmieniają się w jawny konflikt i wpływają na obniżenie efektywności. Z pozoru nieistotne czynniki powodują, że w organizacji/ zespole/ między zespołami narasta trudność.
W takich sytuacjach warto szybko rozpoznać sytuację i dobrać adekwatny sposób rozwiązania problemu. Dzięki temu mamy możliwość szybkiej interwencji i zmiany destrukcyjnych procesów na twórczy i kreatywny proces szukania rozwiązania oraz efektywną komunikację w codziennych zadaniach czy projektach.

W naszej ofercie:

  • Mediacje "jeden na jeden" - cykl spotkań dwóch stron konfliktu prowadzone przez neutralnego mediatora.
  • Warsztaty problemowe zespołowe i międzyzespołowe - zaproszenie dwóch skonfliktowanych zespołów do mediacji sprawia, że pracownicy czują się odpowiedzialni za wypracowanie rozwiązań typu win-win.
  • Budowanie w firmach zespołów mediatorów wewnętrznych - warsztaty  pozwalają uczestnikom osadzić się w roli mediatora, poznać i przećwiczyć techniki prowadzenia spotkań mediacyjnych.
  • Szkolenia z mediacji i prowadzenia dialogu ze związkami zawodowymi - uwspólnienie i wzmocnienie wiedzy wszystkich osób zaangażowanych po stronie pracodawcy w prowadzenie dialogu ze związkami zawodowymi, nabycie umiejętności negocjacyjnych i mediacyjnych.

Dlaczego warto mediować?

  • Strony mają bezpośredni wpływ na rozwiązanienie nieporozumienia (konfliktu)– poczucie autorstwa i wpływu przyczynia się do przestrzegania ustalonych zasad i wywiązywania się z warunków ugody, wpływa to na zaangażowanie pracowników („moc sprawcza”).
  • Zamiana walki na działania – wspieranie konstruktywnych sposobów rozwiązywania konfliktów.
  • Szansa dla stron na wyrażenie swoich uczuć i potrzeb, odreagowanie emocji, zmniejszenie lęku, obaw.
  • Brak zaangażowania osób trzecich – pełnomocników, biegłych, świadków, konflikt nie rozprzestrzenia się na pozostałe osoby w firmie,
    co ułatwia wyjście z twarzą pracownikowi, a firmie zachowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy.
  • Propagowanie idei mediacji, tj. polubownego sposobu rozwiązywania konfliktów w firmie, nastawienie na rozwiązanie, a nie obwinianie.

Doradztwo i szkolenia

  • Analiza sytuacji konfliktowej
  • Wdrażanie dobrych praktyk komunikacyjnych dla menadżerów
  • Sesje mediacyjne dla dwóch stron
  • Sesje mediacyjne dla zespołów
  • Coaching konfliktu
  • Spotkania zamknięte dla menadżerów (superwizja)
  • Konsultant w firmie – dzień spotkań z konsultantem dla menadżerów
  • Konsultant w firmie – dzień spotkań z konsultantem dla pracowników
  • Warsztat narzędzi komunikacyjnych dla HR
  • Warsztat narzędzi komunikacyjnych dla manadżerów
  • Warsztat narzędzi komunikacyjnych dla pracowników
  • Warsztat „Sztuka dyskutowania”
  • Warsztat „Psychologia emocji”
  • Warsztat „Mediator wewnątrz organizacji”
  • Mediacje ze związkami zawodowymi
  • Warsztat dla HR i Managementu „Dialog ze związkiem zawodowym”
  • Konsultacja przy opracowaniu oraz wdrożeniu zasad Dialogu Społecznego z Pracownikami w ramach CSR

Nasi klienci

  • image20
  • image5
  • image29
  • image28
  • image3
  • image1
  • image31
  • image25
  • image14
  • image19
  • image12
  • image27
  • image2
  • image13
  • image11
  • image23
  • image15
  • RADPOL logo
  • image22
  • image10
  • image7
  • Billennium
  • image24
  • Technicolor logo
  • image16
  • image18
  • image21
  • image8
  • image26
  • image4
  • image6
  • image9
  • image30
  • image17

Masz pytania? Napisz do nas!

 

Mabor Sp. z o.o.
02-909 Warszawa
ul. Św. Bonifacego 104

 

Centrum Psychologiczno-Medyczne

tel.: 603 116 669, 22 842 25 71
fax.: 22 642 78 50

cpm@mabor.com.pl

 

Centrum Doradztwa i Szkoleń
Centrum Rozwoju Psychoterapeutów
Centrum Interwencji Kryzysowych
Centrum Mediacji Wewnątrzorganizacyjnych

tel.: 721 001 925, 22 642 78 50
fax.: 22 642 78 50

cte@mabor.com.pl